Afzetters

12 april 2018 - Dambulla, Sri Lanka

Met korte broek en t shirt meldde ik me om half negen bij de balie. Maar zo ga je natuurlijk niet naar een Boedistische tempel, dus ik kreeg een tafelkleed mee om om mijn benen te doen! Met een prive tuk tuk werd ikkeurig afgezet bij de achter ingang van de Rock Temple Dambulla en waar ik werd begroet door kudde aapjes. Naar boven klimmen, schoenen uit en met een gids langs de rotsgrotten waarin tal van Boeddha beelden, zittend, liggend al dan niet mediterend. En prachtige rots schilderingen, sommige wel 2100 jaar oud. Op weg naar de Golden Temple werd ik belaagd door allerlei verkopers en je raad het al: af laten zetten tot en met! Achterlijke kettinkjes gekocht met echte huppeldepup stenen voor slechts 8000 rupee. Dat is ongeveer 40 euro! Nou ja, die man heeft een goed nieuwjaar, dat over 2 dagen hier is.
Terug in de resort even lekker zwemmen, lunchen en weer in de tuk tuk op weg naar olifantenpark.
Nou dat was een imposant gezicht. Alleen jammer dat er net zoveel olifanten als safari jeeps waren en dat het ook net erg hard begon te regenen!
Onderweg waren we ook nog even gestopt bij een kruidentuin, nou die lui maken echt voor al je kwaaltjes tincturen, zalfjes of olie. Gelukkig kon ik de knip op de beurs houden deze keer.
Daarna ook nog bij een winkel die allerlei handel in zijde verkocht. Zag ik een aardig kussensloopje, moet dat ook alweer 4500 rupee kosten, toen ik mij; afkeuring liet blijken ineens 3000. Ik heb het helemaal gehad met de verkopers hier. Deze paar dagen hebben me al aardig wat gekost.

1. Ruud:
    12 april 2018
    Nou, ik hoop die dure kettinkjes eens te ontmoeten?
    Renee, je hebt zelf op de markt gestaan.... je weet toch dat je dan altijd moet afdingen... zeker in de landen waar de " markt" is uitgevonden! Maar troost, voor het goede doel..... ze zullen je eren en wie weet ook de Boeddha! Dat zal geluk brengen. Liefs, R. en A.