Door het Borrowdale en verder

10 juni 2018 - Cumbria, Verenigd Koninkrijk

Vandaag begonnen door een mooi woud, langs een beek en voor de afwisseling eens eens horizontaal. We kwamen door twee oude gehuchtjes en toen ik op mijn Gps keek welke kant we op moesten bleek er op dat punt een cache te liggen! Joepie nog gevonden ook. Volgens de bedenker van de Coast to coast route, ene Wainwright is het Borrowdale een van de mooiste van Engeland. Die informatie heeft de moeder van Rikus, die ook meeloopt, uit een boekje van 40 jaar geleden, toen ze hier ook al eens was. De heuvels zijn echt vol met varens, dus niks sappige weilanden. En daartussenddoor scharrelen enorm veel schapen, die er nogal onverzorgd uitzien omdat ze niet geschoren worden. De wol die hier op de grond ligt is meer dan voldoende voor een dikke trui. Na het dal moesten we weer 600 meter stijgen. Zo is elke wandeling hier net als de eerste dag van een huttentrektocht in Oostenrijk. Op een bepaald punt konden we kiezen of we bovenlangs over de bergkammen zouden gaan of langzaam dalen naar het volgende ophaalpunt. Aangezien 17 kilometer best veel is in dit terrein kozen we voor het laatste. Bij ons landhuis lag ook nog een cache en vandaag hadden we  een andere aanrijroute dus kwamen we er pal langs. Ik mezelf af laten zetten, cache gescoord en laatste kilometer naar huis gelopen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade