Canada

23 augustus 2017 - Toronto, Canada

sommige mensen hebben een deel van dit verhaal al gelezen omdat ze het al van Ton hebben vernomen. Voor anderen is dit geheel nieuw. Maar je zult merken dat ik een heel andere beleving van Canada heb!

Allereerst het begin van de reis. Op Schiphol bleek mijn Eta aanmelding niet goed te zijn gelukt. En zonder dit documentje kom je via een vliegtuig Canada niet binnen. We hebben wel anderhalf uur bij een balie gestaan om het alsnog voor elkaar te krijgen. E vliegreis met KLM was prima. Goed verzorgde maaltijden en super veel beenruimte. Al hadden we voor dat laatste 50 euro per reis per persoon voor neergelegd. Eerst dacht ik dat we dan geen tafeltje en tv zouden hebben, maar die waren keurig verstopt in de stoel. Het organiseren van een shuttlebusje naar het hotel verliep ook vrij moeizaam en gaf mij direct de indruk dat die Canadeze helemaal niet zo aardig zijn als beloofd. Overnachten in een hotel op een soort Schiphol Oost. Temidden van de vliegtuigjes en boel herrie. Ook erg kort geslapen, mijn lijf dacht dat ik nog in Nederland was! Om 03.15 was ik al klaar wakker en dat is ongeveer 09.15 nederlandse tijd. Om 7.30 ontbeten in de Subway! Wie had dat gedacht dat ik daar ooit een voet binnen zou zetten. Ze serveerden ook niet eens thee. Maar die had ik dan zelf weer bij me. Doosje theezakjes en een thermoskan hebben dus nu al hun diensten bewezen.

We werden ook weer keurig naar het vliegveld gebracht, alwaar we de trein naar downtown Toronto namen en nog een dik half uur moesten lopen naar onze eerste BNB. Aardige ontvangst, even verfrissen en op naar het ontdekken van Oud Toronto. Er staan nog aardig wat oude panden tussen de metershoge nieuwbouw flats die voornamelijk kantoren zullen bevatten. Ook erg veel soorten buitenlandse mensen, die je maar moeilijk kunt verstaan. We zijn naar een of andere distillerderij complex geweest. Prachtig gerestaureerd en nu uitgebaat door kunstenaars en horeca. Daarna naar de St. lawrence market. Vergelijkbaar met de markt in Rotterdam en Boedapest. Maar je zult hem ongetwijfeld ook in anere steden hebben.

Lekkere hapjes, gekke groenten en bijzondere mosterd. Het was er allemaal. Daarna naar het Bata shoe museum. Een grappig museum waar ze de geschiedenis van de wereld aan de hand van schoenen laten zien. Vooral het gedeelte van de Inuit en Siberische jagers was erg indrukwekkend. Ik liep alleen op verkeerde schoenen en had al snel beste blaren op mijn voeten. En dat op de eerste dag van de vakantie. Lekker handig.

S Avonds nog uit eten. Maar dat ga ik dan voortaan zonder wijn doen. Die is namelijk nogal prijzig. 11 dollar per glas!

1. FriBi:
    24 augustus 2017
    Ja, jullie zijn er al. En ja op het vliegveld zijn ze echt niet aardig in Canada, maar in de rest van het land gelukkig wel. Wij vinden distillery district ook erg leuk. Er valt nog veel te zien in Toronto, veel plezier daar!
  2. Ruud:
    24 augustus 2017
    Ik (Annemiek) reageer even namens Ruud!
    Renee, als je naar een schoenen museum gaat moet je natuurlijk wel je beste en meest goed lopende schoen aandoen! Hopen maar dat je pleisters in de zak hebt! Veel,plezier nog in Toronto, hoewel, jullie reizen de avonds al weer door!
  3. Angela:
    24 augustus 2017
    Renné, alleen jullie en Engelsen drinken the
    Ik vind jouw verhaal heel spannen. Ik ben aan het wachten voor de volgende. Als je mogelijk is, alsjeblieft met meer foto's.
    Veel plezier en bedankt voor laat me dit lezen. Groetjes.
  4. Hans:
    2 september 2017
    Wat grappig, Renee, om die verschillen in beleving te lezen tussen jou en Ton. Hij blij met andere dingen dan jij. En ontevreden over weer totaal andere dingen. Als jullie positieve helften zouden samensmelten hadden jullie een hemelse reis. Als die andere helften zouden versmelten hadden jullie een bad trip. Nog veel uiteenlopends in Canada gewenst vanuit een best wel zonnig Nederland.