Coast to coast Lake district Engeland

5 juni 2018 - Cumbria, Verenigd Koninkrijk

Zondag 3 juni kwam Ton thuis uit Polen, spullen in de wasmachine, stroom uitgevallen, maargelukkig op tijd droog om op maandag 4 juni op tijd naar Engeland te vertrekken.

Op de boot naar Newcastle kun je tegenwoordig alleen nog uitgebreid dineren en ontbijten, niet meer gewoon een papatje scoren. Dus we kozen decadent voor een all you can eat diner dat voor 29,95 langniet tegen viel. Het ontbijt sloeg ik maar over maar de lekkere spulletjes uit de monsterdoos van Koen kwamen hier goed van pas. Toen we werden verzocht om weerplaats te nemen in de auto, overigens na een verkwikkende nachtrust, bleek er iets mis met de op en neer gang van de verschillende autodeks. Daarom moesten we wel een uur in de auto wachten tot we uiteindelijk van boord konden. Hartelijk welkom geheten door een vriendelijke doaune man en onder een lekker zonnetje via Carlisle naar St. Bees gereden. Daar begonnen we onze eerste etappe, langs de krijtrotsen van de Ierse zee. Fantastische wandeling met enorm veel bloemen, vogels, schapen en koeien. Prima wandelweer, lekker windje erbij. We hebben aardig wat mensen in de groep met veel verstand van natuur dus de tocht is ook uiters leerzaam. Ton heeft een klein stuk meegelopen en is toen weer naar de auto gegaan om boodschappe; te doen en ons 8 kilometer verder en 3 uur later weer op te halen.

Onze cottage is ook geweldig, ligt in de middle of nowhere.

1. Fréderique:
    Goeie morgen Nitsie,
    Wat heerlijk voor jullie, het Lake district moet zo mooi zijn, lekker buiten met de haren door de wind, veel plezier, groet zussie.
  2. Rense de Wind:
    6 juni 2018
    Het lijkt bijna op werken René . Fijne tijd daar.
  3. Anne:
    Veel plezier!