Kandy

14 april 2018 - Kandy, Sri Lanka

Vanmorgen in de tuk tuk op weg naar Kandy waar ik een vriend van een collega van een vriendin ga ontmoeten. Nou dat is gelukt, maar of ik er nu vrolijk van wordt, weet niet. Ik had in Dambulla al een hostel geboekt en Suranga heeft een tuk tuk georganiseerd die mij voor 150 rupees erheen gaat brengen. We hebben de hele stad doorkruist en toen waren we er. Alleen moest ik nu 300 rupees betalen omdat het verder was dan gepland. Suranga had een verkeerde naam van hostel doorgegeven. Hij moest nog even iets regelen heeft alvast 3000 rupees gescoord en nu maar afwachten wat er gaat gebeuren. Het is nu in ieder geval nog te heet om een bezoek te brengen aan de botanische tuinen. Gelukkig is de receptie van de hostel met airco!
Bij de receptie staan ook 3 mensen uit Litouwen die e boel aardig voor elkaar lijken te hebben. En daar ik in Suranga niet veel vertrouwen heb besluit ik te vragen of ik me bij hen aan kan sluiten. Geen punt! Uiteindelijk komt Suranga nog wel opdagen en vraagt ook nog om aardig wat rupees, terwijl ik van zijn diensten geen gebruik heb gemaakt en dat ook niet ga doen. Maar ik betaal dan wel zijn ticketkosten om naar Kandy te komen en dat was dat.
We hebben door de stad gelopen en een tempel bezocht die alleen voor locals was. Het was dus lange tijd onduidelijk of we er wel of niet in mochten. We hebben voor vanavond al wel een kaartje voor een ceremonie in de tempel of the tooth (van Buddha) en we hebben zelfs een moskee bezocht. Aparte ervaring. In een local restaurantje gegeten voor 320 rupees (zie je wel het kan toch low buget) en nu even uitrusten van de hitte. Ik overnacht in zo’n capsule hostel. Ook apart hoor. Maar voor een nacht wel meer dan genoeg.

1. Ruud:
    14 april 2018
    En.... nieuwjaar vieren.... jippie! Nog even volhouden en bijzondere dingen mee maken! Xxx R. en A.