More Lake Superior

7 september 2017 - Sault Ste. Marie, Canada

Vandaag gaan we voor de tweede dag min of meer langs Lake Superior rijden. Dat geeft hele mooie uitzichten na vrijwel elke bocht. Mooi is ook om te zien dat de kleuren in de natuur langzaam maar zeker aan het veranderen zijn. Begint bij de in overvloed aanwezige varens.  De eerste stop was in White River. Schijnt de plaats te zijn waar Winnie (van de Pooh) is ontstaan. Een zwart beertje, die hier veel voorkomen, opgevoed door Canadese militair uit Winnie(peg) schenkt het diertje aan Zoo in London en wordt daar de publiekslieceling, ook  van schrijver A. Milne! Rest is historie .Nog een korte stop bij een vissersplaats en Daarna in Wawa getankt en een General Store bezocht. Dat is een kruising tussen Blokker, de Action en de Welkoop. Niets van onze gading bij. Toen werden we op de highway 17 opgehouden door een team van berg eklimers die loshangend gesteente naar beneden aan het werken was. Dit ter voorbereiding van het winterseizoen. En als klap op de vuurpijl ook nog iets gegeten bij een vis angers lodge gebeuren. Daar springen de zalmen zomaar aan je hengel. Hoef je niets voor te doen! Het was dus een enerverende dag. Ter afsluiting nog Japans all you  an eat gegeten en dat was erg lekker. We hebben de Japanse juffrouw die het eten bracht danig van haar werk gehouden met onze verhalen over een dochter in Tokyo!