Now we are talking

15 april 2018 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Gisteravond met de mensen uit Litouwen nog naar een ceremonie in the temple of the tooth. Was wel aardig, maar ik heb ze beter gezien. Veel volk op de been die hondewrden bloemetjes offerden en wat onduidelijke acties met monniken en drums. Het ergste was dat we er weer in de sromende regen heen gingen. Dus met zijn vieren in een tuk tuk, dat was proppen. Redelijk geslapen in zo’n capsule. Dat is wel heel minimaal, maar kost ook een drol (5,00 euro).

Volgende dag eerst met de trein (5 euro voor 4uur treinen) dan met de bus 50 cent en met een tuk tuk (afgedongen) naar mijn nieuwe slaapplek, bij Nuwara Eliya in de buurt.   Daar eerst een thee gedronken en een wandeling gemaakt naar een waterval Lovers Leap geheten. Leuke wandeling tussen de theeplantages door. Alleen lastig gevallen door kleine jongetjes die geld wilde hebben of datgene wat ik in mijn tas had (handdoek en water). Toen ik no bleef zeggen gingen ze zelfs aan de tas trekken en met stenen gooien!

Toen ook nog weer met de bus naar Nuwara Eliya, want daar was van alles te beleven voor slechts 5 eurocent rijdt zo’ bus je toch makkelijk 5 kilometer verder op!  Morgen wellicht nog een theefabriek voordat ik naar Colombo afreis om Mario (de baas van de kaas) te ontmoeten en mijn koffer op te halen.