Rauland, Noorwegen 2018

11 maart 2018 - Rauland, Noorwegen

Vandaag de eerste loopdag. We moesten eerst onze spullen herpakken want na een nacht verhuisden we naar een andere hut. Na een instructie van Rikus reed ik het gezelschap ongeveer 2kilometer bergopwaarts om daar te beginnen met ee; route met onze sneeuwschoenen aan. Het sneeuwde licht en het was ongeveer -7 graden.  Het eerste deel van het traject liep door een dalletje en na een kilometer ofzo ging het langzaam bergopwaarts. Door de grote inspanning kregen we het al snel warm en moest het een en ander aan kledingstukken uit gedaan worden. Het uitzicht was minimaal door sneeuw en wolken maar drie die hards besloten toch even naar de top te lopen. Dat was een beste bikkel tocht. Boven op de berg waaide het aanzienlijk meer en de sneeuw was door de wind ook veel harder geworden. Een fotomomentje op de top en gauw weer naar beneden. Ik heb een groot deel van de tocht voorop gelopen en dat is best inspannend maar ook wonderschoon omdat je dan door de maagdelijke sneeuw loopt. Nog 4 sneeuwhoen gezien en moe maar voldaan en met lichte vorm van spierpijn huiswaarts gekeerd. De lama’s op de foto zijn de dieren van de boer waar we het huisje van gehuurd hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anne:
    11 maart 2018
    Gaaf Renee! Veel plezier.
  2. Mieke:
    12 maart 2018