Van Rivers naar Forrest

28 augustus 2017 - Winnipeg, Canada

Na weer wat oponthoud in Winnipeg bereiktten we uiteindelijk om 01.45 Rivers waar Rense al drie kwartier op ons stond te wachten. In het pikkedonker naar de boerderij van zijn dochter gereden. Wat blijkt 90% van de wegen in Canada is van een soort gravel! En inderdaad in een vast regelmatig patroon. Maar dat zagen we natuurlijk pas de volgende dag!  We verblijven nu in een grote stacaravan op het erf van de boerderij. Na het ontbijt heeft Rense ons meegenomen over het erf en langs een deel van het vee. Het vee loopt voor een deel op stukken niet rendabel, want te klein land van graanboeren uit de omgeving. We hebben ook apparatuur zien staan om graan te oogsten of te zaaien, als je daarmee over straat gaat is de hele 4 baans weg geblokkeerd! In de middag 'even' naar Minnedosa, het dichtsbijzijnde stadje om boodschappen te doen. En inderdaad alles is hier groter. De pakken sap (2 liter) en melk zelfs 4 liter. Maar dus ook het uitzicht is hier vele malen groter. 's Avonds genoten van de grootste steak die ik ooit heb gezien en ook nog van een kampvuur.