Naar Sudbury

8 september 2017 - Sudbury, Canada

Bijtijds wakker en op pad, want Ton had het helemaal gehad met weer zo'n afgrijselijk motel. We hadden maar een korte route dus tijd genoeg om een afslag te nemen naar Fort St. Joseph. Gelegen op het gelijknamige eiland. Onderweg ook nog even langs bij iemand die een mooie tuin had. Wij scharrelen daar lekker rond, komt de eigenaar ineens boven water en gaat ons een leuke rondleiding geven. Hij was apetrots op de planten die hij had opgekweekt en vertelde dat het in dit deel van Canadarg nat is. De kennis die ik bij Marijke heb opgedaan omtrent dee namen van de wilde planten kwam nu mooi van pas. Ik heb op de man vast een goede indruk gemaakt! We zagen ook nog een weiland met wel 20 kraanvogels! Bij Fort Joseph werden we hartelijk ontvangen door een mevrouw die ons een heleboel informatie gaf over het hoe en waarom van het fort. Dat maakt zo' n bezoek een stuk interessanter. Ook nog een Amish mannetje gespot, er schijnt daar een community te zijn, dus ook deze reis zat weer vol evenementen. De natuur is langzaam maar zeker minder interessant geworden. sudbury is inmiddelsal aardig verstedelijkt en we zitten in een Airbnb kamer vlaklangs drukke weg in industriegebied. Het is niet altijd rozegeur en maneschijn bij reizigers!

1. Marijke:
    9 september 2017
    O die motels..., echt die dingen die je altijd in series ziet inderdaad. Waar je je verstopt als je niet gevonden wilt worden. Wees gerust, later worden dit je sterkste verhalen!