Toronto Blue Jays en Matt Damon

10 september 2017 - Toronto, Canada

Nadat we de kaartjes voor de wedstrijd van De Blue Jays tegen de Detroit Tigers hadden gekocht (Toronto is de enige Canadese ploeg die in de Amerikaanse league speelt) zouden we op pad naar PATH, het grootste ondergrondse winkelfestijn in de wereld (hu?  Groter dan Tokyo, kan haast niet!) maar de ingangen die we probeerden bleken allemaal dicht of in onbruik of wat dan ook. Dan maar een nadere. route gelopen. Vallen we met onze neus in de boter. Het blijkt ook Toronto International Film Festival te zijn. Dus Kingstreet is helmaal afgesloten en gevuld met mensen die wachten om in een filmzaal naar binnen te kunnen. Ineens is er een opstootje met 3 limousines en dranghekken en veel mensen met de camera in de aanslag. Op wie wordt gewacht? Op Matt Damon!? Nou wij ook nog even wachten maar ja dat kan uren duren en als er iemand naar buiten zou komen kan ik niet zeggen of dat wel of niet Matt Damon is! Dus maar doorgelopen. Overal waren van die limousines, dus op elke hoek verwachtten we  Jack Nicolson of Meryl Streep maar het bleef rustig.

De honkbalwedstrijd was geweldig. De hele sfeer, dat inmense stadion gevuld met gezellige mensen die komen om hun helden te zien. Ik had even moeite met de juiste spelregels maar dat werd haarfijn door de buurman uitgelegd. Ondanks de hoogte van onze zitplaatsen hadden we prima beeld op de wedstrijd. We zaten precies boven de catch plaats, dus konden we slag of wijd (hoe schrijf je dat eigenlijk) goed onderscheiden. Verbazingwekkend dat mannen die de hele week trainen en bakken geld verdienen zoveel moeite hebben om een bal fatsoenlijk weg te slaan! Maar we hebben genoten in een heerlijk zonnetje!

Daarna zochten we nog naar de drakenbootraces maar dat ging niet helemaal goed. Onderweg nog wel. Even een barokconcertje de openlucht meegepikt en daarna naar Kensington Market en China Town. Allebei wat oudere wijken in het Noorden van Toronto. Heel gezellig, trendy en lekker chinees eten. Bij thuiskomst ook nog even naar het dakterras gegaan. Nou het uitzicht was inderdaad schitterend.

1. FriBi:
    11 september 2017
    Dat was wel.spektakel Renée, wat leuk! Bij Kingstreet heb je vanaf jullie adres rechts een plein met veel lichtreclame etc. En daartegenover konden wij het ondergrondse winkelcentrum in. Plezier nog
  2. Ruud:
    11 september 2017
    Had je toch zo gehoopt een bekende filmster te spotten! Maar, het avondzicht vanaf het dak was schitterend. Gelukkig geen hoogtevrees!? We zien jullie snel en goede reis.