14 november

15 november 2018 - Boerakker, Nederland

Op mijn laatste dag in Uganda werd ik zowaar op tijd opgehaald door de chauffeur van Peter.

We reden naar Iganga, maar wat blijkt we waren Patrick vergeten mee te nemen! Toen onderweg om Peter op te halen die in een of ander hotel was. Ingrid , de PUM representative was pas om 1 uur beschikbaar en dat bleek weer niet te passen in het schema van Peter en Jessica. Kortom weer een boel chaos. Ik zit nu met Peter in het hotel internetgegevens uit te wisselen. Patrick komt alsnog hierheen en gaat met mij naar Bronnen en Ingrid. Want Peter en Jessica hebben vanmiddag begrafenis. Niet zo goed overlegd lijkt me.

Wait en see.

Nou ik heb het gezien hoor! De bronnen van de Nijl gingen niet door: te duur! Blijkt ook 3 x niks te zijn, gewoon waar het Victoriameer de Nijl instroomt.

Wij door naar Ingrid die Luuka wel weer een nieuwe PUM expert wilde aansmeren inzake financiën. Daar krijgt zij namelijk ook een beste vergoeding voor. Nou leek me dat wel wat overbodig. Wat die mensen nodig hebben is wat geld om een eerste investering te doen inzake yoghurt maken.

Uiteindelijk ben ik alleen met de driver naar het vliegveld gereden en we waren daar dus veel te vroeg. Driver wist wel weer iemand, z’n broer, die wel iets kon regelen met mijn bagage en dan konden we nog even naar het strand van Victoriameer gaan. Broer woonde op een legerbasis, dus ik dacht dat kan geen kwaad om mijn koffers daar te stallen.

Patatje gegeten op het strand, een duikje gemaakt in hemd en onderbroek in Victoriameer. Met broer mee teruggelopen naar basis, en met koffers en al in taxi naar Airport gebracht.

Superreis, supervlucht en super om weer thuis te zijn.

1. Marijke Melsert:
    15 november 2018
    Fijn dat jij heelhuids terug bent, en niet iemand anders (immers niet plannen en persoonsverwisseling is gewoonte aldaar) .
    Tot snel!
  2. Faiza: