Laatste etappe

13 juni 2018 - Swifterbant, Nederland

De laatste etappe was weer van een heel andere categorie kwa landschap. De bergen zijn platter geworden en dat maakt het lopen een stuk aangenamer.  Er was ook meer cultuur te zien vandaag, bv diverse stone cirkels en een oude romeinse weg. Al moest je je ogen daarvoor wel goed de kost geven. Bij Shap stuitten we op een oude Remonstranzer abdij, die was niet te missen. In Shap wilden we bakkie doen maar alle horeca was dicht op een gebouwtje na. Dat was een memorial hall uit de eerste wereldoorlog. Gerund door allerlei oude vrouwtjes en ook bezocht door allerlei oude vrouwtjes. Ze maakten graag wat tafels voor ons vrij. We namen ook nog zoiets als een lunch en binnen no time stond alles op tafel. Super!

Daarna wilde iedereen al in de bus stappen maar we moesten nog 11 kilometer lopen. Gelukkig was het hoogteverschil gering dus het schoot lekker op. Tijdens de allerlaatste afdaling was ik vrij ver vooruit en daardoor heb ik het graf van Robin Hood gemist. Bleek ook niets voor te stellen.

Deze laatste avond uit eten in Orton.