Overstekend wild

13 april 2018 - Dambulla, Sri Lanka

In het riviertje waar ik vorige week nog een varaan zag lopen was een jongeman in het water in de weer met eenemmer. Hij dook steeds naar de bodemen kwam met een emmer zand bovendiehij dan weer leegde op de oever. S’avonds was de berg zand weg. Hij blijkt dat dus illegaal te doen om het zand als bouwzand te gebruiken. Zand is hier peperduur
Reizen in je eentje is toch veel minder leuk dan met je mopje of andere belangstellenden. Toch besloot ik vandaag niet naar Sigiriya Lion Rock te gaan want dat is de place to be voor toeristen. Mag er niet aan denken weer van die ketting verkopers tegen te komen. Nee de tuk tuk reed nog verder door de jungle naar een minder toeristische berg Pidurangala. Maar ook hier probeerden ze me weer af te zetten, alleen wist iknu dat de prijs niet 2000 maar slechts 500 rupee was.Gelukkig was ik niet helemaal alleen op de berg want hoewel het eerste stuk met traptreden was, was het bovenste deel een behoorlijke klauterpartij en kon ik af en toe een reikende hand goed gebruiken. Wat een adembenemend uitzicht. Geweldig. Zeer de moeite waard. Daarna reden we nog 40 kilometer verder naar Pollanaruva. Een archeologisch museum en oude stad van duizenden jaren geleden. Nu dus alleen nog ruines maar wel heel indrukwekkend allemaal. Een groot terrein van 35 hectare. Dus als we Boerakker laten verslonzen ligt het er over tienduizend jaar ook zo bij!
Op terugweg nog een overstekende olifant gespot en een beste tropische bui op de tuk tuk gekregen. Gelukkig konden de raampjes dicht.

1. Anne:
    13 april 2018
    Weer n leuk avontuur dus. 👨🏻‍🌾
  2. Mieke:
    15 april 2018
    Mam heb je het op je genomen om de economie van noord Sri Lanka drijvende te houden? Haha!