Reisje met de trein

26 mei 2019 - Boerakker, Nederland

Zaterdag is alweer de dag dat de terugreis begint. Keurig om 9.30 weggereden om 10.30 bakkie en om 13.30 in Warschau. Nog rondgereden om een benzinepomp te vinden, hetgeen niet is gelukt, maar dat maakte niet uit.
2 deelnemers afgezet bij hun hotel, ze blijven nog 3 daagjes in Warschau. Daarna zouden we boven in de toren van het Kulturpaleis een bakkie met uitzicht gaan doen, maar de rij voor de kassa was zo lang dat we dat maar achterwege hebben gelaten. Er was nog even onduidelijkheid over waar het oude stadsdeel wel zou liggen, ik had de GPS met de stadsroute in de rugzak die net was afgegeven aan een loket op het station, dus we hebben heel wat afgelopen voordat we de stroom toeristen die allemaal naar Die Altstat gingen hadden bereikt. Het is een stukje cultuur en het past mooi bij de reis maar dat geslenter hoeft voor mij niet. Heerlijk hapje gegeten in vrij rumoerige shopping mall, dat vormde dan weer en groot contrast met de rust van de afgelopen week. Daarna nog stukkie met de trein en dan zijn we al weer bijna thuis! Grappig, op het laatste moment gebeurt er precies waar ik vooraf tegenop zag: dat iemand in het Pools iets gaat omroepen over treinvertraging ofzo en dat ik dat dan niet heb begrepen. De trein vertrok vandaag inderdaad van een ander perron, we zagen een aantal mensen schielijk die kant op gaan en zijn er dus maar achteraan gerend. Net op tijd! Maar dat was nog niet alles, er bleken ook nog werkzaamheden te zijn dus die trein ging niet tot Ostkreuz, maar we moesten naar Strausberg met een bus, daarna met S bahn naar Muhletal, daar weer met een trein door naar Ostbahnhof waar we nog maar 5 minuten over hadden om de Internationale trein te halen. Maar gelukt en als je dan thuis komt ben je ineens zo moe. Snel,naar bed en opladen voor de volgende tocht

1. Hanneke van Midlum:
    27 mei 2019