Reizen door Sri Lanka

1 april 2018 - Dambulla, Sri Lanka

Na een goede vlucht met Emirates viel Dubai wat tegen. Ik had zeggen en schrijven 3 kwartier om de overstap naar Colombo te halen. Moest ver lopen, op en neer met liften en roltrappen en zelfs met een trein. Bovendien geen zandkorrel gezien! Alleen een drietal tulbanden en wat hoofddoeken maar verder slechts een zeer luxe vlieghaven en groot groot, nee niet normaal! Ik weet trouwens een nieuw uitje voor heel Boerakker: we huren een Airbus en laten ons ergens heen vliegen. Werkelijk, er waren 450 passagiers in dat vliegtuig, daar passen alle Boerakkers met gemak in. Vol trots werd vermeld dat er cabinepersoneel was met 18 verschillende nationaliteiten en dat die met elkaar 21 talen spraken! Mogen ze eerst wel wat aan de geluidsinstallatie doen, want ook de nederlandse stem kon ik niet verstaan.

In Colombo werd ik keurig opgewacht door Mario de Alwis, de baas van het spul. Hij heeft in het Noorden van Sri Lanka een klein fabriekje gekocht dat voor een boel gezinnen daar inkomen moet verstrekken. Ivm de afgelopen oorlog hebben veel gezinnen slechts een vrouw als kostwinner.
Mijn bagage werd door een bediende in de jeep geladen en we reden naar Dambullla, in het midden ongeveer van het land, een reis van ongeveer 5 uur. Echt zoveel gezien onderweg, niet te filmen. Kokosnotenplantage, bananenbomen, gekke verkoopstalletjes overAl langs de weg en ook veel vogels die ik nog niet een twee Drie thuis kan brengen (kleine zilverreiger, maar dan echt heel klein, ralreiger? En een soort hop. Moet ik nog een studie van maken.

Kom ik aan bij het resort waar ik be voor de nacht: je gelooft het niet maar ik ben de nieuwe Floortje Dessing. GEWELDIG, zie de foto s. Direct even in het zwembad gedoken want in de auto was het goed te doen maar toen we even thee gingen drinken dreef ik zowat van het terras weg.
S avonds gegeten met Nol, een andere PUMMER die hier is voor de vleesproductie en Mario de eigenaar.

1. Dita:
    1 april 2018
    Wauw
  2. Marijke Melsert:
    2 april 2018
    Nou nou, je maakt weer heel veel mee. Succes en zorg voor je zelf!
  3. Fréderique:
    2 april 2018
    Hoi Nitsie,
    Wat ben ik trots op je, me stoere zus!