Sneeuwhoen en andere vreemde vogels

4 juni 2019 - Kirtlebridge, Verenigd Koninkrijk

Vandaag een redelijk horizontale tocht langs ruige velden en uitgestrekte heide. Jammer genoeg nog niet paars. We kwamen rode patrijzen tegen, wulpen en waarachtig ook meerdere sneeuwhoenen, die in tegenstelling tot hun naam niet wit zijn maar in de zomer gewoon bruin met grijs. In de verte konden we de Noordzee ook al zien liggen, maar dat wordt het doel van de reis van morgen. Toen Ton op een van de ophaalpunten wat later kwam dan afgesproken hadden we ruim de tijd om 2 goudvinken in het gras te zien scharrelen met pluisjes om een nest te maken. Verder was er ook nog een bijzonder aardige man die met zijn 2 pittbul achtige hondjes aan het wandelen was en een heel verhaal ging houden waarvan we minder dan de helft verstonden. Hij bood ons nog wel een ale aan maar dat hebben we beleefd afgewezen. Terug in het huis hebben we een fles Schotse champagne soldaat gemaakt. Die had een van de deelnemers gewonnen door de mooiste foto van afgelopen dagen te plaatsen op de Instagramaccount van de huiseigenaar. Werd het toch weerreuze gezellig