Zondag

21 oktober 2019 - Addis Abeba, Ethiopië

Vandaag gingen Peter en ik met een gehuurde auto met chauffeur naar kerken die uit de rotsen zijn gehouwen. Alleen de rit er naartoe was al een geweldige belevenis. Wat een prachtig landschap. Ruime hoogvlaktes omrand door bergen met een klein beetje gaspeldoornige struiken en veel steen in allerlei kleuren. De beken die er ooit warenzijn allemaal droog en nu ziet het landschap eer nog wel groen uit (en geel van de te oogsten granen) maar dat zal in de loop van de tijd veranderen. Ook de kerken waren fantastisch mooi. Al had 1 kerk ook wel genoeg geweest. De gids bij de tweede kerk vertelde precies hetzelfde verhaal. Ze zijn in de vierde eeuw uitgehakt uit massieve rots, in de twaalde eeuw gedeeltelijk in de brand gezet door rivaliserende geloven en nu weer in ere hersteld. Geluncht in een accommodatie waar ze celebreties aan de muur hadden hagen op een grote poster. Zo hingen er bv. Moeder Teresa, Albert Einstein, Abebe Bekila, Mussolini en naast Anne Frank hing Hitler!  Ze hadden er ook nog mooie tafelkleedjes en de man van de auto wil morgen met me naar een winkel gaan waar ik die kan kopen.

1. Annemiek:
    21 oktober 2019
    Oh, die tafelkleedjes.... echt ‘s lands wijs ‘s lands eer! Leuk!
  2. 21 oktober 2019
    Nou een mooi tafel kleedje zou niet gek zijn voor jou lieve groetjes. Van je moeder

[email protected]