Zwaluwnestje

3 juni 2019 - Kirtlebridge, Verenigd Koninkrijk

Eenmaal van de boot in 2 uur naar Melrose gereden waar we, na een kopje koffie onze route zijn begonnen. We lopen een deel van de St. Cuthbertroute, maar ook gaan we een dagje iets noordelijker naar Abb s head, waar we een route langs de kliffen lopen.
De eerste kilometers waren vermoeiend want we gingen behoorlijk stijgen om tussen de Eildon Hills door te gaan. 2 bergjes die ooit zijn ontstaan als vulkaanuitbarstingen (380 miljoen jaar geleden).
Maar een prachtige route door de volop in bloei staande gaspeldoorn (knalgeel). Verder door bossen en langs de rivier de Tweed. We lopen ongeveer 3 kilometer per uur, met kijken en fotograferen en discussiëren over welke plant er groeit of welke vogel er klinkt. We hadden zo onze twijfels over het weer, maar het is droog gebleven.
Om 18.30 waren we uiteindelijk op onze bestemming. Een statig Engels landhuis dat de komende 8 dagen onze uitvalsbasis is. Prachtig huis, mooie kamers en heerlijke bedden.

De eerste volle wandeldag hebben we eerst 5 kilometer gelopen door velden, langs rivier the Tweed en door bossen. Ton liep het eerste stuk met ons mee tot aan het punt bij de rivier waar we werden getracteerd op 2 otters die in het water aan het spelen waren. Daarna is hij terug gelopen naar de auto om ons op een later punt in de wandeling op te pikken om een saai stuk over te kunnen slaan.
Het werd een leuke afwisselende wandeling met een grote verscheidenheid aan vogels. Ondanks de dikke grijze wolken hebben we het ook nu droog gehouden. Wel waaide het behoorlijk en dat gaf een wonderschoon effect in het graan. In de raampartijen van het huis waar we zijn zitten in de hoek een aantal huiszwaluwnestjes. Vanmorgen zijn de jongen uitgevlogen en dat was een prachtig gezicht.