Dinsdag Beverdalroute

12 maart 2018 - Rauland, Noorwegen

Vannacht is er weer 15 cm nieuwe sneeuw gevallen. Dat beloofd wat voor de route die voor deze dag op het programma staat. We rijden met de auto voorbij Rauland en parkeren bij het Hogfjeldhotel. Vandaar lopen we eerst een paar kilometers over een langlaufloipeparcours. Dat loopt lekker licht want de sneeuw is daar al goed aangestampt. Vanaf een bepaald punt volgen we een dal van een beek. Tussen de berken populatie, hier endaar afgeknaagd door bevers. Vanaf half een begon zelfs de zon te schijnen, super moment om even te lunchen. Het was prachtig in het beekdal, mooie nieuwe sneeuw, een prachtig verstild landschap. We volgden ook nog wel eenkilometer een vers spoor vaneen vos. Af en toe liep die naar een boompje om zijn territorium uit te zetten. Weer terug bij de loipes besloot Rikus om linksaf te gaan om de bus op te halen en ging ik met de rest van de groep rechtsaf naar het Centrum van Rauland. Onderwg nog een grappig intermezzo van Hennie die even vooruit liep om te plassen terwijl ik op de achterblijvers ging wachten. Ze is toen gevallen in de sneeuw en kon even niet opstaan. Dat is inderdaad soms lastig met die sneeuwschoenen aan. Dus met twee vrouwen moesten we haar met haar blote kont overeind helpen! ‘S avonds weer lekker gekookt en een spelletje gedaan met een aantal mensen. Niet iedereen houdt ervan. Jammer

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl