Slotakkoord

1 juli 2023 - Yerevan, Armenië

Rond uit of 8 hartelijk afscheid genomen van een lieve familie. Achteraf bleek ik de oudste te zijn. Opa en oma waren 63, maar als je 73 had gezegd had ik het ook geloofd. Eerste stop op onze reis naar Yerevan was Sevan lake. Het enige grote waterbassin in Armenië. Boven op heuvel op een schiereilandje in het meer lag een kerkje uit de 9e eeuw. Sindsdien hebben de kerken ongeveer hetzelfde model. Heel anders dan bij ons. Daarna heeft vader ons afgezet bij het appartement van de dochters in Yerevan. Geen onaardig verblijf. Zeker als je het armoedige trappenhuis in ogenschouw neemt.  Daarna met openbaar vervoer naar stadscentrum. Voor 25 cent uit en thuis! Ze hebben zelfs een metro. We hebben 25.000 stappen gelopen en hebben het centrum dan ook volledig doorkruist. Yerevan wordt wel de roze stad genoemd en ik kan dat begrijpen. Meeste gebouwen zijn opgetrokken uit van die roze rode grote bakstenen. Veel mooie, opgeknapte gebouwen. Aparte sfeer, heel veilig gevoel dat sowieso. We bekeken allerlei highlights in de stad en de afsluiter: de Cascade, was wel het mooist. Tegen de bergwand gebouwd complex dat hoog boven de gebouwen steekt. Gelukkig waren er roltrappen en op de top had je grandioos uitzicht over de stad.

Moe maar voldaan na zo’ prachtige reis klaar om weer huiswaarts te gaan.

1. Dik:
    1 juli 2023
    Bedankt voor je mooi reisverslag 👍
  2. Ineke Paagman:
    1 juli 2023
    Leuk om jou zo te kunnen volgen, je belevenissen heb je mooi beschreven. Dankjewel en goede thuisreis gewenst.
  3. Fréderique:
    1 juli 2023
    Lieve zus, ik heb je met plezier gevolgd en heb bewondering voor je, zo ondernemend!
    Goeie reis terug.
  4. Marian:
    1 juli 2023
    Dag Renée, Wat een bijzondere kaas-reis! Kun je het woord 'kaas' al in het Aramees spellen en uitspreken? We horen a.s. maandagmiddag bij Rikus en Marijke er wel meer over. Voor nu: goede terugreis gewenst.
    Groeten, Jan en Marian
  5. Marijke Melsert:
    1 juli 2023
    wat een mooi einde van je zinnige reis. Je bent weeeeer van waarde geweest.
    Tot snel,
    Groet,
    Marijke
  6. Froukje de Vries:
    3 juli 2023
    Weer mooie ervaringen Renée!
    Wel thuis!