Armenië

27 juni 2023 - Margahovit, Armenië

Na de jam sessie een wandeling door het dorp gemaakt met Lilit en veel dingen over Armenië geleerd. Al die kale bergen komt door ontbossing inde Russische periode. Toen was er geen gas en licht en kapten ze massaal bomen. Daar is nu het Armenian Tree project voor in het leven geroepen, om de bergen weer van bomen te voorzien. Vele leegstaande fabrieken zijn ook nog overblijfsel uit de Russische tijd. En na de aardbeving van 1988 (dat was hier vlakbij) werden in allerijl goedkope snelle gebouwen neergezet om dienst te doen als hospitaal enzo. Die gebouwen staan nu ook leeg. Of ze worden nog steeds bewoond. De meest gevoerde godsdienst is Apostolisch en de traditionele bouwsteenkleur is soort rood.

Zit ik na het avondeten lekker in de zon te lezen wordt gevraagd of ik mee wil naar Russische nederzetting! Altijd in voor een ritje. Is een lintdorpje langs een rivier waar 200 jaar geleden verbannen Russische mensen zijn neergezet. Een soort Amish gemeenschap, compleet met hoofddoekjes voor de vrouwen en baarden voor de mannen.

Geweldige ervaring. We dronken daar een theetje met vers gebakken cake met groene herrie ertussen. Bij navraag bleek dat gemalen klaprooszaad te zijn dus space cake eigenlijk.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemiek:
    27 juni 2023
    Wat…. Ben je eindelijk een keer high geworden?
  2. Henny:
    27 juni 2023
    Mooie verslagen Renee. Leuk om ze weer te lezen.
    Zo te lezen en te zien ben je weer lekker bezig
  3. Ineke Paagman:
    27 juni 2023
    En is die cake voor herhaling vatbaar 🤩
  4. Jeanet:
    28 juni 2023
    Leuk om je verslagen te lezen.
    Veel plezier daar nog.
  5. Jannie Reinders:
    28 juni 2023
    Dank je wel Renée. Ik lees op dit moment een boek van Isabel Allende: Violeta
    De geschiedenis herhaalt zich altijd weer. Dictatuur, communisme, sterke mensen, doorzetters. en jij bent daar bij. Prachtig.