Canada donderdag

24 augustus 2017 - Toronto, Canada

Op aanraden van onze airbnb gastvrouw zijn we vandaag naar het CNE gegaan. Oftewel het Canadian National Exhibition. Het was een soort kruising tussen de Huishoudbeurs en een kermis en dan in het mega groot! Vrij commercieel allemaal maar we hebben toch wel lol gehad. Er was bv. Ook een zandsculptuur wedstrijd en een boetsculptuur maker. Ik heb me laten insmeren met een creme tegen rimpels, maar Ton zag geen verschil dus de verkoper kon aan mij zijn producten niet kwijt.Voor de superdogshow kwamen we te laat dus gingen we naar een voorstelling van  drummers en/of eskimos. Tenminste dat dacht. Ik. We waren ruim op tijd en na drie kwartier wachten kwamen de artiesten op. We lagen in een deuk toen we dachten dat het inline dansvoorstelling was. Het bleek mee te vallen. Het waren wel native eskimos en indianen en die gingen keelzingen en tapdansen. Best geinig eigenlijk. In NederlNd zou je er niet heen gaan dat dan wel weer. Daarna naar het Ricoh Colloseum. Dat bleek de thuishaven van de Toronto Marlies en dat zijn dan weer ijshockeyers. Vandaag echter was er een soort holiday on ice en tissue dansen en acrobatiek tegelijk. Best indrukwekkend bij tijd en wijle. Maar ook erg koud in de hal.

Inmiddels had Ton een bericht gekregen van de treinmaatschappij waar we die avond mee zouden vertrekken richting Winnipeg. De trein had maar liefst 11 uur vertraging! Oeps, wij naar het loket en daar bleek dat we recht hebben op een hotelovernachting en een voucher voor 30 dollar te eten en drinken! Onze mond viel open toen we het betreffende hotel in de smiezen kregen, recht tegenover het Union station, dus kon niet beter. Het was een erg sjiek hotel het Fairmont Royal York. Zelfs de komingin van Engeland overnacht hier als ze in Toronto is. Een kruier pakt zelfs onze koffers aan om die via een liftje naar de lobby te brengen. Wat een avontuur. Na het inchecken naar de Lawrence Boerenmarkt om inkopen te doen voor de treinreis en in de avond uit eten bij de Thai. Heerlijk eten. Wat wel opvalt in de horeca gelegenheden is dat de mensen enorm hard praten. Wij konden elkaar amper verstaan zoveel herrie maken de andere gasten.

1. Tine:
    25 augustus 2017
    Hey Renée, wat een leuk avontuur heb je daar weer. Je leert toch echt wel veel over een land en zijn mensen zo he. Ik was alleen voor het werk ooit daar en heb ook Toronto bezocht. Was erg leuk maar ik was er in de winter. Wij hebben toen toch flink wat tijd in een ondergronds shopping centre doorgebracht hoor. Vond ik best indrukwekkend zo:n paar verdiepingen activiteit onder de grond! Kijk al uit naar je volgende verhaal. Richting Niagara Falls heb ik wijngaarden bezocht. Ook gek om dat in Canada te vinden!
  2. Suzanne:
    Hi Renee,
    Wat een geweldige ervaring. Je maakt zulke gekke dingen daar mee dat je soms in de ene verbazing in de andere valt. Wij zijn nog nooit in Canada geweest maar hebben 4 jaar in de VS gewoond. Heel veel plezier! Groet, Suzanne
  3. Mieke:
    25 augustus 2017
    Nou die zandsculptuur ziet er tiptop uit. Wat zit Ton zuur te kijken! Heeft ie honger ofzo. Of doet ie dat omdat je een foto maakte? Haha
    Veel plezier op de ranch!
  4. Ruud:
    26 augustus 2017
    Jongens, wat vallen jullie in de luxe prijzen zeg. Wat maakt nou 11 uur uit op een mensenleven. Lekker genieten. Best luxe plek dus, dat Toronto!
    We missen wel de logger van Ton.... die is n.l. Weer anders van interpretatie, of is deze via facebook de enige die we kunnen verwachten?