Het weer

5 september 2019 - Whitby, Verenigd Koninkrijk

Ik heb nog nauwelijks iets over het weer geschreven en dat wordt toch hoog tijd. Fa en toe liepen we met de poncho aan om een paar spetters op te vangen en op 3 dagen waren we net klaar met lopen of er viel een buitje, maar afgelopen nacht was het echt raak. Er was een heuse storm rond het huis. De ramen klapperden en de gordijnen waaiden om je oren! De geest van het landhuis ontbrak nog net, maar had er rustig bij gekund. Vandaag hebben we eerst 6 kilometer gelopen tot het werkelijke eindpunt van de Coast to Coast route: Robin Hood’s Bay. Een nogal  toeristisch plaatsje in een baai langs de kliffenkust. Voor de echte liefhebbers hebben we het kustpad nog 6 kilometer gevolgd tot het volgende plaatsje. Maar eerst hebben we langs het rotsige strand gescharreld om fossielen te zoeken. En verdraaid Marijke heeft er heel wat op de kop getikt. Vanavond nog even uit eten in echte Engelse pub, dus dat wordt vis en chips. En dan morgen weer op huis aan.