Karaoke en melkbier

6 maart 2019 - Shinjuku, Japan

Gisteren, dinsdag, was een stralende dag. We besloten om in Shinjuku Gyoen National Park een geocache multi te gaan lopen. Je loopt dan van punt naar punt volgens een opgegeven formule en uiteindelijk vind je dan een schat. Dat gaat nog al eens mis door onzorgvuldigheid maar wonder boven wonder deze keer ginghet feilloos. Na het eten besloten we dan uiteindelijk naar de karaoke te gaan. We gingen voor een uur, drankjes ijs en soep inbegrepen. Nou ik heb nog niet vaak zo’ n lol gehad. Je zit in een heel klein kamertje en krijgt een microfoon per persoon en een tablet waarop je je muziek kan uitkiezen. En dan maar zingen in die microfoon. Mieke heeft mijn gezang opgenomen en ik geloof inderdaad dat het beter is dat ik in het openbaar niet meer zing!

Vandaag zouden we een boerderij gaan bezoeken op mijn verzoek. Dik uur met de trein ten westen van Tokyo. We hadden het adres van een vriend van Mieke die heel geinteresseerd was in kaas maken en aan wie ik mijn PUM expertise belangeloos heb uitgedeeld. Mieke had niet echt veel zin in het bezoek maar moest haar mening na de middag aardig bijstellen. We werden hartelijk ontvangen door de eigenaarvan de farm, hij was al ingelicht over onze komst. We kregen melk van zijn koeien (5 rassen koeien, 40 stuks melkvee), een rondleiding langs het land en als klap op de vuurpijl zelfgebrouwen melkbier! Dus bier gemaakt van melk. Zelfs ik vond het lekker! Het recept kregen we ook nog.

1. Dik:
    6 maart 2019
    Wat weer een mooi verhaal 👍
  2. Hans Slingerland:
    6 maart 2019
    Wij, Marjan en ik vinden het leuk om je reisverslagen te lezen, maar dat je nog steeds niet in de gaten had dat zingen in het openbaar geen succes was dat verbaasd me wel een beetje.
    Ik heb je overigens nog nooit horen zingen, gewoon lekker onder de douche blijven zingen en geniet van je verblijf daar.
    Groetjes H&M
  3. Henny:
    6 maart 2019
    Geweldige verhalen en belevenissen weer Renee.
    Je maakt wat mee op je leeftijd.
    Ik heb t nu niet gehoord hoor maar op de markt zong je ook wel eens en dat klonk toen wel aardig hoor.
  4. Hanneke van Midlum:
    6 maart 2019
    Mooi, om ook een boerderij te bezoeken. Melkbier lijkt me heel verrassend. Karaoke hoort echt bij Japan
  5. Fréderique:
    Hoi Nitsie,
    Heb lol in je blog, fijn dat jullie saampies nu weer dit soort van uitjes maken.
  6. Anne:
    6 maart 2019
    Mooie verhalen ! En inderdaad wat beleef jij veel mooie dingen. En wat betreft dat karaoke, dat wilden ij bij de badminton ook nog ns gaan doen. 😃😃