Dinsdag

3 september 2019 - Whitby, Verenigd Koninkrijk

De tocht begon vandaan 1 kilometer voorbij de kroegwaar we gisteren zijn geeindigd. Als r veel asfalt is haalt Ton ons op met het busje en zet ons op een interessanter stukje weer af. We starten door een leuk stukje heideveld, door een schapenpaadje en langs hier en daar ook stukjes hoogveen en moeras. Er waren ook afvalbergjes te zijn met daarachter een grote kuil. Daar is ooit ijzererts gewonnen uit de stenen onderlaag. In het landschap worden dit aarrdige bergen. Als het afval giftig was zijn de bergen kaal, anders zijn ze nu overwoekerd met adelaarsvaren of heide. We hadden de pas er goed in, want we liepen nog maar met zijn vieren. Mijn voeten hebben het flink te verduren. Aan 2 tenen blaren, maar dat is goed verholpen door  blarenpleister. Andere voet spoort ook niet erg, zeker niet als we veel over kiezels lopen of horizontaal. Maakt de tocht stuk minder aangenaam. We liepen vandaag 17 kilometer. Als afsluiter moesten we 2 keer de rivier de Esk oversteken door middel van stap stenen. Vind ik altijd een spannend dingetje.Morgen staat ons nog zo’n route te wachten en de laatste loopdag gaan we langs de kliffen van de Noordzeekust looen.

1. Annemiek:
    3 september 2019
    Da’s niet best met die voetjes..... beetje lief voor zijn hoor!
  2. Anne:
    3 september 2019
    Geniet ervan ! Mooie verhalen.