Moors en nog meer moors

2 september 2019 - Whitby, Verenigd Koninkrijk

Ik heb nog niet eens iets geschreven over onze riante behuizing: prachtig oud farmhuis met 5 slaapkamers en voldoende wc en badkamers en een overvloed aan keukenspullen. Heel afgelegen met fantastische uitzichten aan alle kanten. Maar nu over vandaag, we begonnen met een klim waar we gisteren naar beneden kwamen. En al snel waren we weer boven op de moors, een heideveld zover je oog kan kijken, minder paars dan verwacht en ook minder spannende paden dan in het tweede deel van de reis (juni). Het was een 3 meter breed gravelpad dat ons dwars door de moors voerde. En tot overmaat van ramp begon het ook nog te regenen! We aten een broodje in de berm van een oud spoorwegtrace dat vroeger karretjes met ijzererts vervoerde en toen we weer verder wilde werd een van ons bijna omver gereden door een fietser die ook van het trace gebruik maakte! Zal je gebeuren, op de moors overreden worden! We eindigden bij een kroeg, die je dan al van verre ziet liggen maar dan moet je nog 2 kilometer verder sjokken om uiteindelijk aan de warme chocomel te mogen. We gaan de spieren wel voelen morgen, heb er nu al last van.

1. Rense de Wind:
    3 september 2019
    Mooi verhaal Renee maar van die chocolademelk in een kroeg? Beetje ongeloofwaardig dacht ik zo. Groetn uut .ca