Duits

24 februari 2020 - Béja Nord, Tunesië

Gisteren het verhaal iets te snel verstuurd. Er kwam een kudde Duitse mensen en ik bleek die te woord te kunnen staan. Schreven alles op en bleken journalisten. Allerlei microfoons onder m’n neus en fotoshoot en dat dan weer in het Duits. Het moet niet gekker worden.
De sfeer hier wordt langzamerhand wel wat gezelliger. Op de terugweg van de boerderij naar Beja rijden er ook altijd wat jongeren mee die gewerkt hebben. Ze proberen me in hun beste Frans van alles en nog wat te vragen of bij te brengen.

Op zondag heb ik mezelf nuttig gemaakt in de keuken. Komt mijn oude ervaring bij Van Der Valk motel nog eens van pas. Toen ik na een dag van grote heksenketel dacht dat we klaar waren bleek er nog een gouverneur van Beja langs te komen om een praatje te maken. Hij kwam op de koffie en het grappige is dat alleen hij en zijn kameraad die er ook bij was koffie kregen en de rest van het gezelschap niet!  Gesprek over de mentaliteit van de jeugd van Tunesie, die volgens mij nou niet direct zo heel veel verschilt met de mentaliteit van Europese jeugd. Ik ben niet zo negatief over die lieden. Ze hebben bijvoorbeeld vandaag keihard gewerkt. Maar Zied en Atka vinden altijd wel iets om over te zeuren.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fréderique:
    24 februari 2020
    Hoi Nitsie, je maakt weer wat mee, en wat weet je het leuk op te schrijven.
  2. Annemiek:
    24 februari 2020
    Dat is boffen voor die Duitse delegatie!
  3. Hanneke van Midlum:
    24 februari 2020
    Duits en Frans weer opgepoetst. Heel goed, Renée. Je hebt weer een nuttige week gehad in Tunesië!