Naar Ellerdale Bridge

6 juni 2018 - Cumbria, Verenigd Koninkrijk

Vandaag stond er een iets langer traject op het programma. Ton heeft ons eerst weer naar het punt gereden waar we gisteren izjn geeindigd. Dat isop zich al een belevenis want de wegen zijn echt mega smal en afgezet met meidoornhaag, dus elkaar tegemoet komen is geen optie! En dan ook nog links rijden, dus de bijrijder ziet als eerste of er iemand aan komt.

De route vandaag was beduidend minder interessant dan die van gisteren, minder vogels en bloemen en iets vaker langs cultuurlandschap. Dat is dan in dit geval weilanden met sterk verwaarloosde schapen, omdat de wol geen cent opbrengt.  Het is wel mooi om te zien dat het landschap in de loop van die 16 kilometer toch steeds weer veranderd. Bv. eerst door zandsteen en later door leisteen. Geeft ook weer heel andere begroeing. Weer veel plantkunde geleerd vandaag.  Ik heb de nieuwe informatie nu opgenomen op mijn dictafoon (zit in mijn telefoon) zodat ik dat niet onderweg hoef op te schrijven. Zelfs een bergje beklommen vandaag en ook weer afgedaald en vooral dat was een pittige klus, want het was erg steil. We hebbenhet dan slechts ovr een bergje van 352 meter maar toch. Op veel bergen groeien hier trouwens geen bomen. Die schijnen ooit gekapt om handels of oorlogsschepen van te bouwen en daarna hebben de schapen de nieuwe boompjes opgegeten en hebben de varens de bergen overgenomen.

1. Rense de Wind:
    7 juni 2018
    Mooie wereld daar. 325 hoog? Das niet niks toch? Echte bikkels zeggen dan, maar een bergje! Bikkel!!