Van Ellerdale naar Hollister

8 juni 2018 - Cumbria, Verenigd Koninkrijk

Nou dacht ik toch dat Lake District vol sappige romantiche weiden en meren was, nou tegendeel is ook waar. Vandaag lipen we eerst langs Ellerdale lake, daarna over karrespoor en na een jeudgherberg ging het pas echt los. En ik had nogal spierpijn in bovenbenen van de afdaling van de vorige dag! We klommen zo, 350 meter omhoog  en ik voele me weer als vroeger toen ik met mijn familie bergwandeltochten maakte inZwitserland. Grapig was dat bij de laatste jeugdherberg nog een geocache bleek te liggen. Mijn Gps stond echter niet goed ingesteld dus ik kon hem niet vinden. De wetenswaardidheden over de natuur spreek ik tegenwoordig in op mijn dictafoon. Zo zagen we vandaag de wereld aan zonedauw en vetblad, allebei vleesetende planten. We lopen ook regelmatig over verdroogd veengras, net of je over een matras loopt. Midelste zaagbek met 10 jonkies gezien. De afdaling na de top ging via steenmannetjes naar een leisteen mijn. Minder fraai gezicht in het landschap, al hadden ze bij de ingang en langs de rand wel geinige beelden staan. Bij thuiskomst bleken mijn benen totaal verzuurd, massage van Ton bracht wel iets verlichting. Maar bijna nog erger is dat mijn Ipad is gecrast. Daar gaat al mijn informatie!