Geheime informatie

17 oktober 2019 - Mek'ele, Ethiopië

Vandaag zou ik met de driver, Jared, naar een kopieerwinkel gaan om de documenten die ik had gemaakt te printen. Het waren recepten en een uitleg over kaas maken. Asmara, de financiële vrouw van de farm was er ook bij. Zij werkt er niet lang meer want wordt vervangen. Wij dus in de copy shop en alle documenten kwamen op een usb stick en toen op papier. Asmara wilde ze ook wel op haar usb stick en ik dacht waarom niet. Toen kreeg ik Sami, de nieuwe manager aan de telefoon en die zei dat de documenten niet in vreemde handen mochten vallen, alsof het staatsgeheimen zijn. Ik moest de usb stick dus terugvragen van Asmara. Wij waren inmiddels naar een hotel om bakkie te doen en internet te gebruiken. Ze stelde nog voor dat ze een nieuwe usb stick zou kopenen dat die dan voor de farm was. Maar ik bleef voet bij stuk houden, want dat had ik beloofd aan Sami. Bij de copyshop had ik ook nog gezegd alles van zijn computer te wissen. Asmara boos weglopen uit hotel! Ik de rekening maar betaald en toen ze weer wat bedaard was zijn we op onze missie om pannen en emmers en messen te kopen gegaan. Was even lastige situatie.

1. Froukje de Vries:
    17 oktober 2019
    Renee, Prachtig om je reisverhalen te lezen!
    Veel succes en plezier daar!
    groeten, Froukje
  2. Anne:
    17 oktober 2019
    Wat lastig om zoiets terug te vragen. Maar het is gelukt dus. Jammer dat ze boos wordt. Je helpt haar toch. Hopelijk is ze bijgedraaid.
    Leuk om je verhalen weer te volgen.
  3. Anne:
    Oeps!
    Wonderlijke reactie, ook van Sami. Kun je nagaan hoe waardevol je bijdrage wordt gevonden! Succes verder en veel plezier, je nichtje
  4. Gerrit Ploegh:
    17 oktober 2019
    Kun je daar ook nog ijs gaan maken?
  5. Fréderique:
    17 oktober 2019
    Voet bij stuk hè zus! Niks voor jou.