Gewei

8 augustus 2020 - Haukeligrend, Noorwegen

Gewei

Heerlijk geslapen en ontbeten met droge granola, appel en krakkers met kaas.

Rond 10 uur opgewekt vertrokken. Het was goed dat we gisteren al een fotoshoot hadden van de aanwezige plantjes want met zo’n zware rugzak wil je liefst snel op de volgende plek zijn. Na half uurtje bereikten we al de brug waar we gisteren ook al waren. Met knikkende knieën aan de overkant gekomen en daar lag een enorme verrassing: een giga gewei! Mooi achter een rots verstopt en hopen dat hij er op de terugweg nog ligt. Verder nog 3 lemmingen gezien, echt schattige beestjes lijken op hamster. Geluncht bij schuilhutje die zo uit een hobbitfilm kwam en toen begon ik de rugzak al wel erg te voelen. Na nog een tussenhut was het pad ook verdwenen en klauterden we door het ruige terrein, over mini dwergberkjes die nog maar net onder de sneeuw uitwaren en grote keien. Na een uur of 5 lopen kwam de hut in zicht, en dat was maar goed ook want we waren bekaf. We zitten nu echt in de middle of nowhere en het uitzicht is heel erg oer. Meertjes, sneeuwvelden, keien en miniberkjes en dan van alles heel veel!

Ik had taakje eten maken en het was Keltische Droom! Gedroogde aardappelstukjes, champignonstukjes en groenteprutje, allemaal in een pan met 1,4 liter water. Helaas had ik het water niet goed afgemeten en toen het na 4 minuten klaar hoorde te zijn was alles nog zo hard als wat. Daarna water bijgevoegd maar dat werd weer teveel dus we aten Keltische soep. En wel weer een lekker toetje.

1. Anne:
    8 augustus 2020
    Leuk om jullie te volgen . Heel veel succes. En plezier met het avontuur.
  2. Annemiek:
    8 augustus 2020
    En u weer op de terugweg! Hoera!