Into the wild

8 augustus 2020 - Haukeligrend, Noorwegen

Into the wild

Vanmorgen heerlijk ontbeten in het hotel. Daarna weer op weg naar de boot.

De boot in het water laten was nog een hele toer. Rikus en Ton moesten op hun blote voeten de boot in het water duwen tegen de boot en het water was ongeveer 5 graden.Het duurde en duurde en door de wind waaide de boot steeds alle kanten op. Paar telefoontjes gepleegd en toen kwam er een man over het meer aangevaren en die hebben we bij de kladden gevat om uit te leggen hoe het allemaal werkt met zo’n boot. Want eerst kregen we geen benzine toevoer en toen wilde de boot niet voor of achteruit. De man in kwestie had niet veel fidusie in onze missie. Het waaide ook nog eens nogal hard en zo onervaren! Maar goed na een uurtje gingen we op weg en we dankten de heer op onze knieën dat we niet de vorige avond zijn vertrokken. Via een kaart en de GPS omzeilden we de uitstekende rotsen en na 2 uur varen kwamen we aan bij de kust. Bootje vastgelegd en alle spullen naar de hut gedragen.  Na een verlate lunch nog een wandeling gemaakt om de route voor morgen te verkennen. Boeiende omgeving, sneeuw, weids, groots veel flora, veel veen, veel vocht. Het weer was ook prima, beetje zon.

In de avond de nodige proviand herverdeeld en een deel achtergelaten in de Songahut omdat onze bagage toch wel erg zwaar was door alle lekkere hapjes die mee waren. De mini marsjes, de sultanas, het roggebrood en de knoflooksaus hebben het niet gered. Die blijven achter voor de terugweg.