Kapsalon cognac

26 juni 2023 - Margahovit, Armenië

Gisteravond getrakteerd op een rondje natuur. Dat wil zeggen met de auto naar een stadspark en daar een wandeling gemaakt en 3d film bekeken.Moeder en oma waren ook mee maar die zouden ons aan het eind van het park oppikken, want oma kan nauwelijks lopen. Moeder was echter haar telefoon vergeten en we konden elkaar nergens vinden! Na nog een rondje park toch gelukt.
Vandaag heeft de verantwoordelijke kaasmaakster onder mijn hoede Gouda gemaakt. Het persen ging al een stuk beter. Je wordt vanzelf vindingrijk.

Omdat we vroeg klaar waren leek het me leuk een bergwandeling te maken. Dana, de tolk, had eerder al te kennen gegeven dat ze een boek ging lezen maar ging toch mee, samen met haar Duitse herder Charly. Het werd een barre tocht tot aan 2040 meter hoogte en vrij steil omhoog. Maar het uitzicht en de bloemenweiden vergoeden veel van de geleden ongemakken. Vooral Dan had het zwaar.

Voor de Armeense keuken hoef je die hele reis hierheen niet te maken. Al heb ik me vandaag wel laten verrassen met een glas cognac. Echt zo’n bel! Ik had het even te kwaad maar heb hem toch soldaat gemaakt. Moeder des huizes wilde mijn haar na het douchen ook nog wel even föhnen! Waar vindt je zo’n VIP behandeling?

1. Annemiek:
    26 juni 2023
    Prachtige hond. Net zo lief als Foppe?
    Mooie vrouw, die moeder des huizes, en inderdaad heerlijke Fip behandeling. Kun je wel hebben na zo’n bergwandeling.
  2. Anne Peters:
    26 juni 2023
    Prachtige groene natuur zeg!
  3. Marijke:
    26 juni 2023
    Toch mooie natuur gevonden Renee! Ziet er prachtig uit!
  4. Anne:
    26 juni 2023
    Mooi verhaal weer. En mooie omgeving.
  5. Jannie Reinders:
    28 juni 2023
    Met de bovenstaande reacties eens. Wordt de kaas gemaakt van de melk van deze bloemrijke bergweiden? Dat moet heerlijk zijn.