Laatste dag alweer

5 juli 2017 - Bulag, Mongolië

!Woensdag

In de ochtend eerst in mijn eentje door Ulaanbaatar bescharreld. Heeft ook wel iets.

Ook nog even twee geocaches gescoord!

Om 10 uur opgehaald voor een sightseeing door buiten Ulaanbaatar, gelukkig was er weer een tolk gecharterd. Alleen de tocht naar het standbeeld van Djengis Kahn was al de moeite waard. Als autorijder ben je hier een soort superman. Je gooit je auto gewoonop de andere rijbaan en hoopt dat de anderen voor je opzij gaan. Zo komt het op mij over in ieder geval. De wegen werden ook steeds slechter en de huisjes weer kleiner. De stad zelf houdt het midden tussen Budapest, de Zuidas en de Bijleveldlaan in Warmond. Onderweg ook nog even op een kameel gezeten! En in de buitenlucht waren ineens heel veel schapen bijelkaar. Dat was de plaatselijke schapen in en verkoop. Wegens het naderende nationale feest Naadam zijn de prijzen van de schapen verviervoudigd. Ze krijgen nu wel 100 voor een schaap. De schapen worden per stuk verkocht en voor het feest geslacht en tijdens het feest zo bereid als ik al eerder beschreef. Hele brokken met botten en al in  de grote snelkoker. Ik kan de lucht nauwelijks nog verdragen.

Het beeld van Djengis Kahn en het bijbehorende museum waren indrukwekkend.

Het beeld is ongeveer 40 meter hoog en van roestvrijstaal. Hij is gezeten op zijn paard en je kunt met de lift tot in de kop van het paard komen.

Indrukwekkend allemaal.

Daarna in UB nog naar een boedistisch tempelcomplex. De tempels zijn daar van beton met wel een traditionele opbouw. Bij de hoofdtempel mocht je naar binnen. Daar stond dus een mega hoge vrouw Buudha misschien heet ze Shiva. Ook wel 30 meter hoog ofzo. Erg de moeite waard.

En nu zittenwe in het apartement van de zoon van Ganaa en is het me zlefs gelukt bij Aeroflot online in te checken.

Morgen weer naar huus en ik het dr zin an! Weer naar het Mopje!

Er zijn even geen nieuwe foto's maar die komen jullie maar in Boerakker bekijken

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans Slingerland:
    5 juli 2017
    Goede reis gewenst en geniet nog maar even.
  2. Annemiek:
    5 juli 2017
    Zo te lezen heb je je est gedaan daar!
    En nu op huis aan!
    Goede reis Renee en tot gauw voor o.a. de foto's!
  3. Gretha:
    6 juli 2017
    We gaan vandaag beginnen met de terugreis. Zie je in Boerakker. Groetjes
  4. Jet:
    7 juli 2017
    Mooie verhalen Renee! Ben benieuwd naar de foto's!