Lekkage

9 augustus 2020 - Haukeligrend, Noorwegen

Dit land is gewoon zo lek als een mandje. Overal komt water uit de grond, uit de rotsen en uit meters dikke lagen sponsachtig mos. Daar hebben we vandaag een weg door gevonden. We daalden eerst af naar het meertje voor de hut. Daar lag een klein roeibootje waarmee we naar de overkant zijn gevaren. Onderweg nog weer een visnet uitgezet. Aan de overkant een weg gebaand tussen de keien en berkjes door, over het natte mos. Soms zelfs over stukjes terrein die veel weg hadden van een rijstveld, maar dat waren zegges die boven het water uitstaken. Aan het eind van de middag nog het eerst geplaatste visnet bekeken, maar nul vis! Dus we eten weer vegetarisch vandaag. Hetzelfde net op andere plaats weer uitgezet en emmertje water als drinkwater mee naar boven genomen. Het is grappig om te constateren dat je met 4 mensen genoeg hebt aan 25 liter drink, afwas en waswater per dag.

We werken met man en macht nu al 3 dagen aan de legpuzzel. Het is verslavend en buitengewoon moeilijk omdat de stukjes heel onlogisch zijn en we alleen een foto op een telefoon hebben, als voorbeeld.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl