Maandag

29 augustus 2017

vandaag beloofd een warme dag te worden. Ton ging met Rensen op missie naar het vee en ik mocht met de zitmaaier het gras maaien. Het gras wil niet zo heel best groeien want het is hier echt gortdroog. Daarna geprobeerd iets te doen aan het overschot aan eieren. Eierkoeken en een beste cake gebakken. Echt zo mooi heb ik ze zelden gemaakt. Er  zit wel een chemisch smaakstof smaakje aan, maar dat is Canadees. Ze hebben hier ook koffiemelk met een smaakje.

Na de lunch gingen de mannen nog even op pad en ik besloot op de fiets nog wat schtten te gaan zoeken. Er lag in de buurt eenaardige serie. Fietsen is hier redelijk saai, de wegen lopen echt als een soort dambord. Je hebt de straten genummerd en de dwarsstraten ook, dus je weet al snel of je de weg niet aan het kwijt raken bent. Het zoeken naar de schatten maakt zo' tocht een stuk leuker. Het is wel pittig fietsen over de kiezelstenen. Gelukkig lopen er twee sporen waar de auto's het meest rijden.

In de avond nog even met de 4wd door het land rijden om d grote kudde te checken. Wat hier groeit en waar die koeien het mee moeten doen is wel om te huilen. Nederlands vogeltjesland is daar een vruchtbare akker bij. Maar de koeien zien er goed uit.

Ton en ik hebben ook nog even een geit gemolken die een uierontsteking dreigde te krijgen. We waren met de behandeling net op tijd.

1. Ruud:
    29 augustus 2017
    Mooi zeg, heb je je geitenkennis werkelijk in praktijk gebracht. Blije gezichten zeker! Het verhaal klinkt een beetje ranch achtig, maar zal daar wel bij het boerenbedrijf horen. En.... nog schatten gespot?
  2. FriBi:
    29 augustus 2017
    Je cake ziet er prachtig uit. En vond je het grasmaaien wel leuk? De foto zegt van niet
  3. Angela:
    30 augustus 2017
    Wat een cake! ¡Que rico!

De koeien zijn niet zo mooie als wat jullie hier hebben, he!