Mediterranee

21 februari 2020

We gingen dus naar de kust en dat was wel leuk, mooie zee met prachtige golven, maar de stad zelf was behoorlijk armoedig. Schijnt er zomers zwart te zien van toeristen uit allerlei delen van de wereld, maar kwam mij niet aantrekkelijk voor. Dan toch liever naar Noordwijk aan zee. Had die middag ook nog een gesprek met een vertegenwoordiger in schoonmaakmiddelen. Zo grappig!
Gisteren hebben we de cave onderhanden genomen. Dat is echt een rots met gecontroleerde klimaatomstandigheden, waar de kaas ligt te rijpen en te schimmelen. Er was aardig wat onderhoud aan de kazen te doen. Dus met 4 man zijn we daar mee bezig geweest.
In de middag kwam de plaatselijke vertegenwoordiger van de PUM en hebben we met elkaar een boel dingen doorgesproken die van belang zijn voor de verdere ontwikkeling en in stand houding van dit project. Het heeft heel veel potentie maar het geheel valt of staat met het hebben en houden van goed personeel. Ik heb ze ook een filmpje laten zien van de Ridammmerhoeve in Amsterdam. (geitenboerderij, met horeca en educatie). Maar vooralsnog is de eerste prioriteit het goed laten draaien van kaasmakerij.
Inmiddels is het vrijdag, heb ik een bergwandeling gemaakt met Zied, naar de schapenboerderij om de hoek en verder aan mijn rapport gewerkt. Het wordt gelukkig ook iets warmer want was tot nu toe vrij koud

1. Faiza:
    🌸🌸🌸🌸