Riding Mountain National Park

31 augustus 2017 - Rapid City, Canada

Op woensdag zijn we naar het Riding Mountain National Park geweest. Volgens mij is het park ongeveer zo groot als Gelderland. Je kunt er kamperen in een soort toeristisch centrum, maar ook bij wat verder weg gelegen meertjes. Daar is dan een simpel toilet, een. Overdekt gebouwtje met 2 houtgestookte fornuizen en een beerproef plaats om. Je etenswaren op te bergen. De vuilnisbakken in het hele park zijn ook beer proof. Je moet een soort hendeltje indrukken om hem open te krijgen. Helaas geen beer gezien. Onze stand van wild gespot is trouwens 7 reeeen en 2 coyotes. We hebben een korte wandeling gemaakt en zagen daar bloemen die je in Nederland niet ziet en in Polen af en toe. Maar ook een wespennest aan een  denneboom. Via een route door het park zijn we naar Neepawa gereden alwaar we een kleine bierbrouwerij bezochten. Leuke rondleiding door een van de eigenaren. Vroeger hadden ze een boerderij, die was niet echt redabel. Toen hebben ze bedacht om hun zelf verbouwde gerst om te gaan zetten in bier. Ze telen ook zelf de hop. Het bier viel bij de kenners onder ons gezelschap niet zo erg in de smaak.

Op weg naar huis ook nog even gegeten bij Uncle Tom, een local restaurant gerund door Chinezen! In restaurantjes mag geen alcohol worden geschonken!