Zaterdag

2 september 2017 - Rapid City, Canada

Deze dag gaan we naar het agriculture museum in Austin, toch al snel meer dan een uur rijden. Onderweg stuitten we op wat vogels op de weg, waaronder een opvallend grote. Bij nader inzien blijkt het een zeearend te zijn die zich tegoed doet aan een doodgereden ree. Machtig gezicht. Natuurlijk te laat om het op foto vast te leggen. We hebben zelfs nog even naast de bosjes gewacht, maar hij keerde niet terug naar de buit.

Het museum was aangenaam leuk, met name omdat het een goed beeld gaf van de ontwikkeling van het westen van Canada door de pioniers in de jaren 1820 en later. Er waren ook ontelbaar veel landbouwvoertuigen te bwonderen en een soort straatje met winkeltjes van de jaren 1800. De interesse van de mannen voor de voertuigen was echter wel heel groot, wij vrouwen hadden het al eerder wel gezien.

Daarna nog shoppen voor de reis terug en uit eten bij een chinees. De Canadese keuken is tot nu toe niet echt om over naar huis te schrijven

1. Marijke Melsert:
    4 september 2017
    toch fijn dat die zeearend kan bestaan doordat auto's een ree doodrijden.... de (gemotoriseerde) circle of life.
    Goede reis verder!