Spicey

2 april 2018 - Pachchilapalli, Sri Lanka

Goed geslapen, even wennen aan de herrie van airco, maar zonder airco bleek ook geen optie. Gewekt door: ik dacht ee van de bedienden die me zou wekken met thee, maar het waren de apen die de onrijpe mango’s op mijn dak gooiden! Al voor het ontbijt heb ik weer diverse vogels mogen spotten. Oa een speciale ijsvogel. Maar ook apen in de boom.En tijdens het eten werden we verrast door een 3 meter grote leguaan die door de rivier scharrelde.  Na het ontbijt gingen we naar de fabriek waar ze kruiden en specerijen verwerken. Echt zo goed voor elkaar, in alle ruimten krgen w nieuwe beschermschoenen aan enzo. Mijn mond viel open van de hoge standaard van werken, ook al was het materiaal vaak oud en werd bijna alles nog met de hand gedaan. Indrukwekkend bezoek. Had Ton ook vast van genoten als het minder warm was geweest!

Daarna weer met de auto naar het Noorden van Sri Lanka. In de Elephantspas. Dat is waar deIndische Oceaan samenkomt met een ander groot water. Stuk heter hier, droger, armer maar nog steeds zeer de moeite waard. Ook al een kijkje genomen in de kaasmakerij. Veel apperatuur aanwezig, maar hoe het allemaal werkt weet nog nimand. Er ontbrak ook nog een en ander. Dus morgen gaan we eerst een video kijken met het kaasmaakproces.

1. Ruud:
    2 april 2018
    Leuk, Renee, veel spannende dieren! En natuur!!!
    Nu nog het kaasmaken, we zijn benieuwd wat je daar omtrent meemaakt!
    Lieve groet van ons en zet 'm op!