Uitjes

6 april 2018 - Pachchilapalli, Sri Lanka

De rit naar het vogelreservaat was de moeite waard. Geen vogel gezien. Of nou ja purperreiger dat dan wel. Maar op een gegeven moment hield het asfalt gewoon op en crossten we over zandpaden door het land. Deed me denken aan het Lauwersmeer-Marnewaard gebied. Bij het vogelreservaat aangekomen natuurlijk weer geen vogels, wel 3 krokodillen en een berg apen met jonkies. Ook nog even pootje baden in de Indische Oceaan, geweldig, mooi blauw en lekker warm water.

Kaas maken vandaag ging al een stuk beter, we hebben ook kaas gemaakt met gekke Sri Lankaanse kruiden. Ben benieuwd.

Na het werk kreeg ik het onzalige idee om naar Jaffna te gaan met de bus. Mijn persoonlijke assistente Sharmini verschoot bijna van kleur toen ik dat opperde. Dat kon echt niet, allerlei beren op het pad enzo. Maar ze regelde wel wat. En dat was niet mis. Morgen hebben ze na het werk een hotel voor me geboekt bij Jaffna aan de noordkust en ik wordt ook gehaald en gebracht. En vanmiddag zijn we met zijn 5en naar Kilinochchi gegaan. Naar een waterwerk dat wordt gebouwd in een rivier, zijn ze erg trots op, naar een Hindoetempel,wat een geweldige belevenis was en naar de Pizzahut. Mijn avond kan niet meer stuk!