Lunchen

5 april 2018 - Pachchilapalli, Sri Lanka

Vandaag vroeg uit de veren want Chandru gaat ervoor zorgen dat de melk als ik kom al is gepasteuriseerd. Hoeven we daar tenminste niet meer op te wachten. Het kaas maken ging vandaag al een stuk gesmeerder. Naast ons waren ze bezig met de productie van flesjes melk met groene thee smaak. Geeft nogal wat herrie al die grote kookketels en flessenreiniging en wat al niet meer. Leek me wel leuk om tussen de middag met de andere werkers te lunchen maar dat werd niet gewaardeerd!

Het is niet gebruikelijk dat de baas of de teacher met de groep eet. Ik ging bij het groepje zitten waar ik ook mee werk en ze gingen accuut aan andere tafel zitten, helemaal verlegen met de situatie. Vanmiddag ga ik met iemand naar een vogelreservaat hier om de hoek. En dat terwijl hier als je om je heen kijkt al zoveel te zien is. Niet normaal. Ik heb al 20 vogelsoorten op mijn lijstje en dat zijn nog alleen de soorten waarvan ik zeker weet hoe ze heten. Van de meeste kleinere ben ik daar nog niet achter.  Overigens hebben ze hier 5 soorten honden: kleine, grote, zwarte, bruine of gevlekte en allemaal hetzelfde type en ze lopen gewoon los langs de weg