Ulanbaatar

24 juni 2017 - Bulag, Mongolië

Ben inmiddels in Ulanbaatar aangekomen. Bijzondere aankomst, door ruige heuvels met hier en daar een ger en af en toe wat bomen, maar vooral veel droogte.

Opgehaald door Gana en Njamka. Gana is de eigenaar van het complex waar ik kaas zal maken en Njamka is de tolk. We hebben een ontbijt gehad bij het huis van Njamka, zijn moeder en opa. Daarna met de taxi naar het station om verder te reizen met de Trans Mongolië expres naar Tunh. Nog wat tugrik (mongoolse roepia) en een simkaart geregeld en daarna en wonderlijke reis met die trein. Net alsof je 4 uur lang door de Oostvaardersplassen rijdt.

Na 4 uur (prijs een euro) werden we opgewacht door soort ontvangscommitee. Ik mocht voorin de SUV en de committee met z'n zessen achterin. Waar we toen kwamen schetst ieders verbazing. In de luwte van veel bomen, langs een riviertje staan 8 ger, genaamd de campus!

Wat een plekkie zeg.

We zijn in de middag nog even naar het dorp gegaan, waar de kaasmakerij en de beautysalon van Gana zijn. Boven de beuatysalon zijn ook nog twee hotelkamers waar we eventueel ook kunnen slapen. De kaasmakerij is zeer simpel maar wel schoon.

Zal me benieuwen of het lukt hier ooit fatsoenlijke kaas te maken

1. Hans:
    10 juli 2017
    Hé Renee, wat stom, ik heb je verhalen helemaal gemist. Kwamen op een of andere manier niet door. Hoor net van Annemiek dat je al terug bent. Die foto van de kaasjes neem ik aan als waxinelichtjes vind ik te gek. En jij als cowboy mag er ook wezen.