11 november

12 november 2018 - Kampala, Oeganda

Vandaag gaan we naar de bronnen van de Nijl. Ben benieuwd. Als je op televisiebeelden van het Journaal ziet blijkt er ook een heel ander Uganda te bestaan. Mooie witte uniformen, geasfalteerde straten en mooie witgepleisterde gebouwen die wel afgebouwd zijn. In tegenstelling tot veel gebouwen op het platteland. Daar zijn ze in een vlaag van veel geld hebben mee begonnen en halverwege was het geld op. Plannen is niet de beste eigenschap hier, in ieder geval niet op het platteland. En daar woont het overgrote deel van de bevolking. Slechts 7 miljoen van de 38 woont in steden, de rest woont op het platteland.

Toch vraag ik me af of het goed komt met dit land. Ik heb tot ½ 4 ofzo zitten wachten tot er uiteindelijk iemand kwam, na 2 telefoontjes overigens. Nou, dan is wachten lang hoor. Kijk als je het weet ga je iets anders ondernemen om te tijd te doden, maar ik was steeds in de veronderstelling dat er zo wel iemand zou komen. Het was natuurlijk te laat om nog naar de bronnen van de Nijl te gaan. We hebben weer gepraat over de marketingstrategie en meer van zuks en we gaan nu (waarschijnlijk) dinsdag naar de Nijl. En woensdag naar Ingrid, zij is de representative van De PUM in Uganda. Zij is dus degene die dit project en het vorige project heeft voorgedragen voor PUM-ondersteuning. Schijnt ze ook nog leuk aan te verdienen. Dat hoorde ik dan weer van die andere PUMMER in het vliegtuig.

Morgen nieuwe kansen, nieuwe prijzen

1. Hanneke van Midlum:
    12 november 2018
    Renée, ik heb bewondering voor je geduld. Je hebt de ware reizigersmentaliteit!