12 mei

12 mei 2022 - Tunis, Tunesië

Vandaag zouden we weer op tour gaan, ik werd 1 uur later opgehaald dan afgesproken, maar die tijd heb ik nuttig besteed. Half uur naar een schildpad zitten kijken die zich niet bewoog. Dus kon helemaal Zen aan de tour beginnen. We reden door het noorden van Tunesië naar Bizerte aan de Middandse zee. Een prachtige route. Ik had me keurig ingesmeerd met factor 30 maar was niet echt nodig. Grootste deel van de dag zaten we in de auto.
Loslopende koeien langs de doorgaande weg en we reden ook nog dwars door de wekelijkse markt. Moet je je voorstellen dat je zoiets op de Albert Cuyp doet. We kwamen langs een oude ijzermijn die de aarde eromheen donkerrood kleurde. Het overslagstation voor de erts is niet meer in gebruik, maar in bezit genomen door minstens 50 ooievaarsnesten.
We kwamen ook nog weer over de wereldpolitiek te praten maar daar heb ik in t Nederlands al moeite mee.
Als lunch hadden we stokbroodje kikkererwten. Een regionale specialiteit!

Verder bestond het uitje met op en neer rijden over de boulevard en een bezoek aan een shopping mall in Tunis! Lol

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemiek:
    12 mei 2022
    Geen koeien op de Cuyp, hoewel?
    Gelukkig bij jullie maar 1 ooievaarsnest… scheelt een hoop lawaai.
    Wat geinig, je werd als een grande madam rondgereden! Echt tof!
  2. Fréderique:
    13 mei 2022
    Lieve zus, ik heb weer met plezier je reisverhalen gelezen en genoten van je schrijfstijl!