Toegift

13 mei 2022 - Tunis, Tunesië

We hadden weer ingewikkelde gesprekken over wereldpolitiek en met name Islam. Het is merkwaardig om te horen hoe Arabieren het begrip democratie invullen. Democratie is: alles mag. Dus ook een marktkraampje midden op de stoep zetten en je rotzooi laten slingeren. Volgens Zied hebben ze hier een Kim Jung Un nodig!

We gingen naar het huis van Ilhen in Tunis. Wat een chaos was het me daar! Maar wel leuk. Ze is zo lief. Ik sliep in een soort logeerkamer, de rotzooi die op het bed lag werd op een grote hoop geslingerd. Er werden wat schone lakens verstrekt en voilá.

We gingen ook nog uit eten in Sidi Bou Said. Toeristisch oord. MAar we bleken in een shisha lounge te zitten en de atmosfeer werd al beroerder. Er hingen ook nog 3 televisies met Liverpool-Arsenal en het duurde minimaal 1 uur voordat de pizzas klaar waren. Dus op een gegeven moment stapten we gewoon op. Naar de volgende locatie. Ook wachttijd 20 minuten, op naar afhaal Italiaan! Het was inmiddels half tien.

En om 5.15 hoorde ik al gestommel in het huis. Er waren 3 eieren voor me gekookt, ik moest minimaal 2 chocolade croissants eten en nog veel meer. Dus nu zit ik ruim van te voren op het vliegveld, kan nog niet eens inchecken.

A bientôt!

1. Rense de Wind:
    13 mei 2022
    Goeie reis en tot ziens.
  2. Henny:
    13 mei 2022
    Goeie reis Renee met weer een ervaring rijker
  3. Annemiek:
    13 mei 2022
    Zo zeg, echt iets voor jou, zo laat eten! Gelukkig het vliegtuig niet gemist, kan ook allemaal maar zo! En nu lekker terug naar “home”.
  4. Jet:
    14 mei 2022
    Dank voor je mooie verhalen weer Renée! Genoten.