Yess! Promenade au cheval

11 mei 2022 - Al-Hammah, Tunesië

De mannen van de kaasmakerij hebben mij niet meer zo nodig. Ze kunnen het nu wel zelf rooien. Al had ik gisteren tegen Zied, de baas gezegd dat bepaalde  vormpjes niet zo geschikt waren voor de feta. Ze zijn niet goed te reinigen. Ik stelde voor om feta in grote bakken te maken en dan later blokken te snijden. Wie scherts mijn verbazing dat ze nu in de kratten waarin de vormen ook worden bewaard feta staan te scheppen. Hygiene is nog een dingetje.

Zit ik aan mijn verslag te werken hoor ik ineens een fanfare op het terrein. Ik kijken natuurlijk. Was een van de jongens op een stuk tuinslang met gaatjes aan het fluiten en een andere gaf op de deur het ritme aan. Geniaal.

Zit nu op eenmuurtje in de zon te wachten tot iemand mij naar hotel brengt. Maar de plannen veranderen hier met de minuut. Iedereen bleek in soort werkoverleg te zitten. De taken zijn verdeeld, iedereen was content met mijn bezoek.

En toen stond er ook nog een gezadeld paard. Dat hoef je maar 1 keer te zeggen. Er kwamen nog 2 paarden met hun  veulens bij en we maakten een weergaloos mooie tocht door de bergen. Super afsluiting van het werk want morgen gaan we nog een toer maken.

1. Gonnie:
    11 mei 2022
    Wow, die paardrijtocht ziet er echt fantastisch uit!!
  2. Fréderique:
    11 mei 2022
    Ik zie je genieten, helemaal goed zo!
  3. Anne:
    nice
  4. Mieke:
    12 mei 2022
    Wat een mazzel met die paardenrit! Nog een beetje vakantie!