4 mei

5 mei 2022 - Nefza, Tunesië

Drukke dag, we hebben 4 soorten kaas gemaakt en het geheel is ook nog op video vastgelegd door 2 meisjes van een of andere media academie. Het is voor de site van Borj Lella. Het opwarmen en terugkoelen van de melk duurt uren. De jongens waren al begonnen voordat ik er was en waren nog niet klaar toen ik al wegging. Ze gieten de melk stuk of vier keer over in verschillende bakken. Om sneller op te warmen om sneller terug te koelen en dan nog weer in twee verschillende bakken. Kortom vele mogelijkheden voor besmetting. Mijn kaasmaak kennis moet inmiddels van ver komen hoor, best al tijdje uit de running. Vandaag was iedereen speciaal voor de video in mooie witte kleding gehesen. Morgen wordt het nog gekker, dan komt iemand praten over Isonormen en certificering. Dan moet er nog heel wat water door de Rijn voor het zover is dat ze een certificaat verdienen.

De enige plaats in het hotel waar ik internet verbinding heb is in de lounge en die is nu ingenomen door een of ander voetbalteam die hier is komen logeren. Ze kijken een wedstrijd en dat gaat nogal luidruchtig. Tijdens zowel ochtend als avondeten kijk ik ook wedstrijden voetbal, tegen wil en dank. Staat gewoon aan die tv en ook nog muziek op de achtergrond.

Heb ook nog hele verhandeling gekregen over het beland van vasten tijdens de Ramadan. Is toch heel heilzaam voor de mens!

Over eten gesproken. Ik eet hier elke avond voor 3500 dinar, dat is 1,10! En dat is wel ongeveer prijs-kwaliteit verhouding!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemiek:
    5 mei 2022
    Je maakt inderdaad wat mee…. Officiële keuringen (!), voetbal, geloofswaarden. De kwalitiet van het eten spreek me aan. Zal wel slands wijs slands eer zijn! Morgen nieuwe kansen!