8 mei

8 mei 2022 - Nefza, Tunesië

Nou ik werd niet uitgenodigd hoor, moest mijn diner zelfs op de kamer opeten!

Heb tijd gehad om alvast aan mijn rapport te werken, want dat hoort er ook bij. Ben zo brutaal geweest om het naar de PUM te sturen met de vraag of iemand het wil vertalen.

Vandaag was Ilhen op de kaasmakerij. Zij is in dienst van ministerie van Landbouw en ze coördineert diverse kaasmakerijen in heet Tunesië. Zij is ook degene die dit team heeft opgeleid. Erg leuk contact, leuk samengewerkt. Ik heb mee geholpen met Mozzarella bolletjes kneden. Met van die latex handschoentjes is dat bijna niet te doen zo heet. En ik heb voor het eerst van mijn leven Cheddar gemaakt. Dat wordt normaal met Anatto geel gekleurd, maar dat was niet voorradig dus dan nemen we kurkuma. Maar dat geeft de kaas wel hele gekke smaak.

Mijn kleding was keurig gewassen op mijn kamer gelegd, inclusief muntstukken die nog in de zak bleken te zitten.

Morgen dagje vrij en dan gaan we naar Tabarka aan de Middellandse zee en naar Bizerte.

1. Annemiek:
    8 mei 2022
    Zo, uiteindelijk een goed bericht. Doe je leuke ervaringen op. Daar ga je toch ookeen beetje voor. Geniet er maar van!
  2. Mieke:
    9 mei 2022
    Vakantie! Hoop dat het lukt om wat foto’s te delen in het volgende blog
  3. Anne:
    9 mei 2022
    Succes en vooral nog veel plezier. Het is weer leuk om je te volgen.
  4. Froukje de Vries:
    9 mei 2022
    Hoi, Veel plezier en succes Renée!
    Leuk om je weer te volgen!